We walk the plank on a sinking ship

Måndag igen, började dagen med en helvetes spanska lektion, ja var totalt värdelös och alldeles ensam eftersom varken Ida eller Linnea var där. Sen hade jag håltimme, men istället för att bara sitta någonstan och inte göra någonting följde jag med Siri på hennes franska lektion, jag förstod ungefär lika mycket som jag gör på våra spanska lektioner, alltså ingenting. Efter det hade vi lunch följt av religions prov som inte jag och Mary-Ann skulle göra denna vecka, utan nästa. Så hon, jag och även Matilda tog en sväng till Ica, dom skulle köpa sig någonting nyttigt eftesrom dom hade bestämt sig för att inte äta något godis denna veckan, dom köpte ett paket frusna jordgubbar och själv köpte jag en Euroshoppers chokladkaka. Väl tillbaka på skolan värmdes jorgubbarna i lärarrummets mikro och sen gick vi till ett grupprum och åt upp dom, min choklad slog sliskiga jordgubbarna med hästlängder. Vi hade senare samhällskunskap och fick sen sluta eftersom u-landskunskapen var inställd.
Jag tog 601 hem och hoppade av vid IKEA där jag mötte upp mina föräldrar. Det blev ett alldeles för långt besök där inne som vanligt och vi köpte egentligen ingenting, eller några tallrikar, skålar, glas, bunkar m.m. Välbehövliga saker till lägenheten. Dom stora sakerna, så som bäddsoffan ska vi köpa senare då vi vet vilken färg jag kommer ha på väggarna.
När jag kom hem så pluggade jag lite naturkunskap samtidigt som mamma gick ich plockade saker som jag ska ha i lägenheten. Om det nu går som det ska kanske jag flyttar in nu till helgen, hjälp...

Min mobil är lite halvdöd, flera av knapparna har slutat att fungera totalt. Jag kan knappt göra någonting med den längre och det blir jobbigt att skicka sms nu eftersom mellanslags knappen inte funkar. Verkligen bra, har inte råd att köpa ny mobil nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0