Visst känns det som om kärleken väntar?

Lång skoldag som ändå gick ganska fort. Obegriplig spanska lektion, super tråkig engelska, intressant historia lektion, i alla fall första delan av den. Den andra satt jag och Ida och lekte bara. Sen hade vi samhällskunskap, u-landskunskap och sen följde jag med endel utav klassen plus Ulf och Mattias till Mickis där dom skulle äta. Fast jag var inte kvar länge för min föräldrar kom och hämtade mig och vi åkte iväg för att leta upp lägenheten, tog inte alls lång tid att hitta den. Den låg verkligen perfekt, nära skolan, nära Ica, nära Ida, super nära pizzerian, nära till busshållsplatsen, m.m. Jag hade svårt att hålla mig för skratt när en ung kille öpnnade dörren med stora tiger tofflor, men jätte trevlig var han. Lägenheten var liten och mysig, alldeles utmärkt. Tapeterna kommer att bytas eftersom hans katt hade klöst sönder dom och jag kommer antagligen få välja färg. Jag vill ha något mörkt, typ någon mörk röd. Men det vill absolut inte mamma att jag ska, hon vill ha det ljust och vitt så att lägenheten blir större. Bläh, jag gillar inte vitt men jag antar att det kommer bli något sånt ändå. För er som inte har fattat det än, jag ska alltså ta den här lägenheten och kommer nog flytta in någon gång i början av februari. Mamma ringer GHAB imorgon, åhh jag är HAPPY! LÄngtar redan som en galning tills jag får flytta in, säkert kommer det bli något strul så jag inte får den... Nej så ska man inte tänka. Det här passar ju riktigt perfekt eftersom jag fyller år snart, 7 februari.
Efter att vi hade kollat lägenhetn så åkte vi tillbaka till skolan och gick på informations mötet för Fältstudier A. Det börjar kännas riktigt verkligt nu och snacka om att jag längtar riktigt mycket.
Efter mötet åkte vi och handlade på Maxi, jag köpte Singstar Rocks som det var rea på, skulle egentligen ha Sinstar 80's men så klart var det fel version som fanns, den svenska som inte alls är lika rolig som den riktiga, ge mig det.
När jag kom hem såg jag på Smekmånaden som gick på tv, kollade massa i IKEA katalogen, där jag antagligen kommer bo nu en tid, och sen så sjön jag och syster singstar.

Fick reda på att U-landskunskapen var inställd imorgon, hej lite sovmorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0