Marble House

Kvällen igår blev inte alls som jag trodde den skulle bli, tråkig lördgakväll framför tvn. Istället hamnade jag på en fest på Kronoparken hemma hos Pierre. Det var Malins idee alltihopa, hon hade heller ingen lust med en tråkig lördagkväll. Jag mötte i alla fall Ward på torget och vi åkte tillsammans till krp och tur var väl det för annars hade jag väl aldrig hittat. När vi kom dit så var det ingen hemma så vi satt i trappuppgången och lyssnade på slagsmålsklubben. Fast dom kom ganska snart därefter, Pierre och Jocke. Medans vi väntade på dom andra satt vi länge och lyssnade på Kent, 4 Kent galningar i samma lägenhet. När sen Malin och Martina kom blev stämmningen en aning mer party. Även Lisa och Johannes kom en sväng, i ca 10 minuter, fattade aldrig varför. Det blev i alla fall en jätte lyckad kväll, hur kul som hellst, superbra musik och underbara människor. Och vet ni? Jag tog massor av bilder, ska lägga upp några här. Kommer aldrig glömma den limen, fy tusan vad surt det var. Och den vattenpipan, super gullig. Någon gång under natten kom även Jonas, denna gång blev han inte utelåst. Tidigt på morgonen kollade vi på Scrubs, men efter ett avsnitt så somande vi allihopa i Pierres säng.

Gick upp tidigt utan att väcka någon annan och tog bussen därifrån vid 8. På hammarö bussen var jag helt själv hela resan, kändes lite skummt. När jag sen kom hem så gick jag och la mig och sov igen, till ett då jag blev väckt av att vi skulle åka till stallet. Syster har nämligen letet efter en Medryttar häst väldigt länge, och igår hittade hon en som det bestämdes att vi skulle åka och kolla på. Det roliga var att hästen stod i stallet där vi har haft sommarhästar i tre år och tjejen som ägde hästen är vi "släkt" med, lite komiskt faktisk. Det kändes väldigt konstigt att vara där igen faktiskt. Syster fick i alla fall rida ut en lång stund på hästen, eller ponnyn som det var. Och jag, mamma och Ida följde med gående. Det blev sen bestämt att syster ska hjälpa till och ta hand om den några gånger i veckan. Och när jag nu har tid, ALDRIG, så får även jag följa med och hjälpa till.

Senare åkte vi hem till min faster på Gruvlyckan och åt middag där. Var där hela kvällen typ.

Imorgon är det skola, dö. Men jag ska bo hos Ida imorgon och sen på tisdag ska vi ju sova i skolan, känner mig inte så pepp på det...

 
'



 









Kommentarer
Postat av: Anonym

faan va cool Pierre är ! :D

2009-01-24 @ 00:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0