Jag blöder ihjäl

Jag har varit borta några dagar och inte haft tillgång till internet, eller jo men Idas internet kronglade och i skolans datasalar har jag inte orkat vara. Jag bodde ju hos Ida i måndags, efter en långdag i skolan kom vi hem till en nymöblerad lägenhet. Massa nya möbler i vardagsrummet så nu börjar det bli lite mysigare där. Vi satte ihop en låda som skulle sitta i bokhyllan, tog ett tag. Vi lagade också god mat, vegitariska köttbullar och couscous röra med grönsaker. Till det hade vi köpt mjölk fri mjölk, soya mjölk helt enkelt. Det smakade som flytande risifrutti, inte alls så gott, men det blev bättre om man blandade i obóy. Efter mys i vardagsrummet med Coca Cola, chips och spanska arbete så gick vi och la oss och lyssnade på underbar musik.

Tisdag = temadag. Vi började me att se på en film, Så som i himlen. Har sett den två gånger förut, men det gör inte så mycket eftersom jag gillar den mycket. Efteråt satt vi och pratade i grupper om filmen och andra saker. Efter en massa förwläsningar med olika lärare och andra övningar drog vi igång med rollspelen. Jag måste säga det som alla andra också har sagt, det var mycket roligare iår. Dessutom så hamnade jag i en bra grupp, Andrea, Michaela och Jesper, vi hade faktiskt kul ihop. När den sen var slut någon gång vid 10-11 tiden så drog vi igång ett spontanparty i korridoren, vi är galna vi vet. Dom andra tjejerna drog igång en film senare men jag orkade inte rikigt sitta still och kolla på den så jag var istället social. Först med några ettor och sen efter det var jag med treorna, det är kul att känna lite annat folk också än bara våran klass. När tjejerna i klassen sen skulle kolla på Smala Sussie kunde jag inte hålla mig borta, den filmen går inte att se för många gånger. Vid fyra tiden sen gick jag och la mig och sen när jag vaknade kändes det som om jag inte hade sovit alls. Rollspelet denna dag gick väl inte alls så bra, i och försig började det rätt bra. Men sen när Christian som jag var i samma grupp som skulle redovisa det vi hade skrivit och pratat om så blev det ingeting, och jag kunde inte säga något eller läsa heller för den delen eftersom jag inte såg vad det stod. Så det sket sig rätt rejält och det blev ju inte bättre när han sa att han skulle gå hem och skita i allt eftersom han inte brydde sig alls. Mitt humör gjorde heller det inte bättre, var på riktigt dåligt humör hela dagen. Usch, gillar inte alls när jag är så. Pratar inte med någon och är allmänt otrevlig, förlåt. Vi fick i alla fall sluta tidigt idag så jag var hemma redan vid ett. Påvägen från bussen råkade jag halka och ramla och slå mitt knä jätte hårt i asfalten så att det gjorde hur ont som helst. Höll på att inte ta mig upp eftersom det gjorde så ont och än mindre gå, men som tur var gick det över ganska fort. Fast nu har jag ett fint blått blåmärke på knät.
När jag sen kom hem gick jag och la mig i soffan och sov där till klockan 6, behövdes verkligen. Såg på två avsnitt av Top Model och även Made in Sweden. Detta betyder att jag inte har pluggat någon samhällskunskap, JA ÄR JU FÖR FAN DUM I HUVUDET.

Kommentarer
Postat av: Ida

Då kan vi vara dumma i huvudert båda två med våra blåmärken. Blaha vad jag inte är pigg på Samhällskunskap.

2009-01-15 @ 00:34:12
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0