När det blåser på månen

Jag har ont i magen, så där kramp ont som jag brukar få. Mamma tror nog det beror på att jag inte äter några grönsaker, frukter eller fibrer över huvudtaget. Kan nog mycket väl stämma, tycker knappt om någonting av det och har aldrig gjort. Det jobbiga är att jag har bestämt mig för att bli vegitarian och det ska jag bli innan Indien resan. Därför måste jag lära mig äta sånt. När jag får lägenhet ska jag ha en vegitarisk månad för att testa hur det är, kommer aldrig funka nu när jag bor hemma. Det värsta är att jag känner på mig att det kommer bli en "svälta mig själv månad", och det kanske inte skulle vara så jätte dåligt egentligen... eller så kommer det bli "äta bara smörgosar månad" . Nej, men jag ska verkligen försöka för det är en av mina högsta drömmar just nu.
Jag borde verkligen ha vänt tillbaka dygnet nu när skolan börjar, jag har försökt men det är omöjligt. Kan inte somna förens 5-6 tiden. Jag kommer vara totalt död dom första skoldagarna. Men vad gör det?

Förlåt för att jag inte har några bilder nuförtiden, varken här eller min bilddagbok. Har tappat motivationen helt.
Har tappat motivationen till det mesat just nu faktiskt. Nu är jag nere i den dåliga svackan känner jag, det går upp och ner hela tiden och jag kan inte bestämma mig ifall jag är ledsen eller glad. Det är jobbigt, riktigt jobbigt. Allt är jobbigt, jag skulle vilja vara lycklig, bara för ett tag i alla fall.
Jag har tänkt på en sak. Jag har hört att man inte kan dö i drömmar, eller man kan dö men då vaknar man upp precis när man dör. Varför är det inte så för mig, jag kan dö, har gjort det flera gånger och varje gång så fortsätter drömmen. Jag är då som en svävande ande eller något som bara svävar runt överallt och kollar på folk. Mystiskt, tänk om det är så när man dör? Fast jag tror faktiskt på omfödelse, det gör jag. Okej det här ska vi inte gå djupare i, för då kan jag nog hålla på i evigheter. Sparar det till filosofin. Jag har heller aldrig drömmt någon mardröm, sådär så man blir rädd på riktigt. Det är synd, jag skulle vilja göra det någon gång. Jag gillar att vara rädd och jag älskar verkligen mörker.. Är det något fel på mig? Ja det är det, många fel. Men det är det på alla. För ingen är perfekt, eller hur är det?
Innan jag skriver ett inlägg brukar jag alltid tänka allt jag ska skriva först och sen när jag ska skariva ner det blir det bara strunt. Jag önskar jag kunde skriva på riktigt.
Vet ni vad? Det är exakt en månad tills jag fyller 18 år idag. Jag längtar dit men ändå inte. Eller jo det gör jag visst, jätte mycket.


oj, varför skrev jag det här inlägget?
Måste sova, ska upp om tre timmar...

Kommentarer
Postat av: Mr Miniphant

Måste meddela fröken några saker med tanke på hennes planerade förändringar i sitt matvanemönster. Börjar undra om det är någon form av epidemisk "ja ska bli vegetarian - NU!" i klassen. Helt ok att bli vegetarian men bli i så fall inte det av fel anledning eller tvångskänslor.



1) Du lär knappast svälta i Indien. Snarare så att du kommer att försöka förhindra att de lägger på för mycket mat på din tallrik när vi är i Katchur. Ris- potatisrätter mättar bra och det är ofta någon form av ägg till frukostar eller luncher. Avslutar sen med banan, ananas eller annan frukt.



2)Varannan var tredje dag i Katchur lär det serveras något non-vegetarian oftast i form av någonting med kyckling. Så man behöver inte vara vegetarian även om det mesta vi äter är vegetariskt (men så är det ju faktiskt här också om man tänker efter)



3)Glöm smörgåsarna, det finns inga smörgåsar enligt västerländsk modell i Indien (möjligen undantaget på Subway i Chennai och hotellen. I Katchur får du Chapati, Poori eller annat bröd, som är till för att doppa i maten eller äta och greppa annan mat med (smör och pålägg lär du inte se, bröd äts TORRT men kan doppas BLÖTT)



4) Nej jag gillar inte heller allt. Curd-rice, överkokt okra (ladyfinger) och vissa sladdriga bönvarianter är sådant som inte passerar mellan mina läppar. Man kan testa en gång och sen säga nej till den rätten.



Bon apetit å go möra fröken Manekineko ;-)

2009-01-07 @ 22:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0