Att våga hoppas på nåt fint är att skjuta sig i huvudet

Idag blev jag medtvingad till Bergvik av min familj, eller medtvingad ska jag inte säga eftersom jag följde med helt själv. Våra föräldrar hade bestämt sig att dom skulle köpa skidkläder till oss. Vi hittade dom vi skulle ha på första affären, Stadium, men ändå så sprang vi runt överallt och kollade efter något bättre. Jag fick i alla fall en svart skidjacka från Stadium, 1000 kr kostade den. Shit, svin dyrt, hade det varit jag som betalat så skulle jag aldrig i hela mitt liv köpa den. Jag hittade dessutom en WCT Adidas tröja på Intersport som jag jätte gärna vill ha, men ja den kostar 700 kr så jag köpte den inte. Ångrade mig när vi kom hem, ska nog köpa den någon dag ändå.
Det var ju tänkt att vi skulle till Sunne imorgon och åka slalom. Vi har köpt nya kläder, provat pjäxor och skidor, letat skidglasögon, letat efter underställ, planerat vad vi ska äta, bestämde att även Karin och Kristin skulle följa med oss och massa mer. Men så gick pappa in på deras hemsida för att kolla lite och då står det att det bara en backe som är öppen. Kul liksom, det tröttnar man ganska så fort på. Så vi struntade i allting. Blev väldigt besviken faktiskt.
Såg på 13 snart 30 som gick på tvn, kan inte låta bli att tycka att den är rolig, tredje gången jag såg den nu. Sen så såg jag och syster på The Notebook som jag laddade ner igår, men mitt i filmen så dog min dator så vi satt istället i min säng och lekte sån där gissa personen leken som man brukar göra när man sitter i bilen och ska resa någonstans. Det blev väldig kul faktiskt, började med att att vi tog personer som vi känner bra och slutade med personer som typ min systers kompis pojkvänn som hon hade när hon var typ 6 år som jag aldrig har träffat som jag baar vet namnet på, verkligen skumt.
Jag ska försöka sova lite tidigare idag, la mig vid fem igår. Men jag skyller på Ward, det är hans fel. Vi ska ha nudelkalas btw. :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har ju sagt hela tiden att Finnfallet suger. När ska du börja lyssna? ;)

2009-01-06 @ 13:30:34
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0