Flux

Fredagen i skolan var inte särskilt effektiv när det gäller att jobba på lektionerna, inte för någon av oss. Bara en massa jobbiga lektioner och vi slutar alldeles för sent, ingen orkar verkligen koncentera sig på sista lektionen som egentligen är väldigt intressant. Vi fick våra mat, tro & tradition betyg också, jag fick MVG. Första gången jag får det som slut betyg så jag var väldigt glad. Jag var verkligen jätte nervös innan vi skulle få betygen, för hade jag fått VG hade jag blivit väldigt besviken, men man ville ju inte hoppas för mycket heller.
Efter skolan följde jag och Linnea med hem till Ida, vi lagade mat. Tre olika rätter, alla var vegitariska. Vid sex tiden tog vi bussen in till stan, vi var super nära på att missa den. När vi sen satt på stadsbussen till Kronoparken så satt vi hela resan och flamsade som vanligt, vi satt längst bak så det satt en annan kille på samma rad och innan han skulle gå av så säger han ungefär såhär:
- Om ni har lust att leka någon gång så kan ni komma till gymmet på Sundsta. Det skulle vara väldigt trevligt att träffa er igen.
Skum typ, vi hade ju inte ens pratat något med honom.
Väl framme hos Ulf såg vi på Arn när alla hade anlänt, därefter såg vi Bombay Dreams. Den är så himla töntig att den är bra. Sen blev det även en massa galen dans med olika hattar till E-type ochefter det Kent boxen hela kvällen/natten. Vi åkte aldrig hem med ett bussen utan var kvar. Sascha, Matilda och Kenny åkte tidigt därifrån men jag, Ida, Linnea, Siri, Sebastian och Victora var där enda till fem ungefär  och pratade en massa och efter det gick dom andra förutom jag och Ida som sov kvar där i soffan. Under kvällen åt jag nog minst två kilo morötter helt själv, kan inte sluta äta när det står framme och morötter är ju så himla gott. Trodde ärligt talat jag skulle bli helt orange efteråt.
Vi vaknade vid elva nästa dag, var ovanligt pigg för att ha sovit så få timmar. Det var meningen att vi skulle in till stan och prova ryggsäckar, men det blev det inget kvar utan istället åt vi god frukost, pratade i ett antal timmar till och försökte bygga ihop små modell saker. Någon gång under dagen kom pappa och hämtade oss och körde oss sen till Grums så jag kunde hämta mina saker och släppa av Ida, sen åkte vi hem till hammarö.

Resten av dagen har jag gjort god chokladpudding, sett på United 93 som var en aningen tråkig i början men blev bättre mot slutet och sen har jag även sett ett avsnitt av Kenny Starfighter, det är bäst.
Imorgon ska jag med syster till stallet, jag ska till och med få rida. Det är nämligen så att det står en annan häst där också som behöver en medryttare och eftersom Anna-Lena som äger hästen som syster hjälper till med har brutit benet så ska jag få hälpa till med Primo som hästen heter imorgon. Ska bli kul att få rida igen, var ett tag sen senast.

Vi har fått svar från Slagsmålsklubben nu, vi kommer tyvärr inte kunna träffa dom i Berlin eftersom dom skulle själva vara ute och resa då, blev en aning besviken. Skulle ha varit underbart kul att få träffa dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0