I'm Good, I'm Gone

Härlig sovmorgon och sen fick jag skjuts till teatern av mamma. Träffade Siri där och vi fick biljetterna och gick in och satte oss. Vi fick dom absolut sämsta platserna, istället för att sitta mitt i mot scenen så satt vi på pinnstolar på sidan av den. Det jobbigar var att vi fick se allt från sidan baklänges plus att orkestern satt precis vid oss så när dom spelade så hörde vi inte vad dom sjöng eller sa. Dessutom så var platserna bredvid mig och bredvid Siri ledig så där satt skådespelarna när dom inte var på scenen, blev lite jobbigt när dom satt där och sjöng och dansade. Fattade faktiskt inte särskilt mycket av handlingen. Vi satte oss sen i andra akten nästan högst upp där det var en massa platser lediga och då blev genast allt mycket bättre, specilet med ljudet. Fast lite besviken är jag på den ändå, för den var inte så bra som alla andra säger. Efter musikalensslut så åkte jag hem, men vände nästan i dörren för jag följde med syster till stallet för att hjälpa till med Primo, hans ägare Ulrika var sjuk. Vi gjorde i ordning dom fort för att kunna rida innan det blev mörkt, vi tog samma väg som förra gången fast baklänges. Även denna gång såg vi en älg. När vi kom till det gamla torpet så passade vi på att trava och galoppera lite i gräset. Och det gick jätte bra, det enda som kronglade var systers häst Kurre som bockade hela tiden. Plötsligt när vi bara travade så snubblade Primo och trillade omkull, jag åkte med ansiktet ner i backen och fick sen hästen över mig, men han var fort uppe. Trodde ärligt talat att jag hade brutit varenda ben i kroppen ett tag. Det blev lite jobbigt när Primo istället för att stå still börjar rusa hemmåt in i skogen. Så det var bara att haltande och en aning chockad följa efter honom, fick smått panik där. Syster som hade fått kasta sig av en galen Kurre ringde våra föräldrar som gensat slängde sig i bilen. Vi hittade som tur var Primo en bra bit in i skogen och gick sen hela vägen tillbaka i stallet. Klarade som tur var mig förvånandevis bra undan allvarliga skador, har en aning ont i ena handen, benet som hamnade under hästen och sen har jag även en fin svullen läpp. När vi var klara i stallet blev vi bjudna på blåbärspaj inne hos Pär, känns skummt att vara där igen.

Imorgon är det fredag, kommer inte komma hem då eftersom vi ska ha lite tjejparty hemma hos Ida och sen på löradg så fyller jag år och då blir det släktkalas först och sen ska jag nog ut på kvällen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0