Vintern dör

Det har varit en bra dag idag med tanke på går dagen. Jag och syster har varit hos hästarna, vi tog en lång underbar ridtur i kylan. Det var längesen jag hade så kul. Vi träffade endast en älg under ridturen, syster träffade nämligen fyra stycken senast hon va ute och red. Usch, jag har lite älgskräck faktiskt. När jag kom hem så färgade jag håret, övre delen svart som förut och undre är nu en skum turkos färg som jag inte har bestämt mig ifall jag gillar eller inte. Sen så har jag sett på film också, The Holyday som gick på trean. Jag gillar den filmen väldigt mycket och sen är det ju inte svårt att sitta och därggla över Jude Law som är underbart snygg som vanligt.

Vi skulle ju åka och kolla på soffor igår, men precis innan vi skulle åka hittade pappa en på blocket från hammarö som vi bestämde oss för att åka och titta på, även om vi nästan bestämde oss för att ta den så åkte vi sen runt i varända möbel affär i stan. Fast vi bestämde oss senare för att ta den första ändå även om vi hittade några stycken som var bättre, fast såklart var ju dom några tusen dyrare. Det dumma med den vi köpte var att det inte var en bäddsoffa utan en helt vanlig grå/svart tre sitssoffa. Men det får gå bra ändå, ska köpa en sån där ihoppfällbar säng också.
När vi kom hem så gick jag och syster ut för att ta lite foton och det var kallt kan jag lova och det förstår ni nog om ni ser korten. Senare på kvällen bestämdes det att vi skulle ha ännu ett spontan party hemma hos Pierre, fast så smycket party blev det ju inte men det var trevligt för det. Vi åkte in till stan innan elva någon gång, folket över 18 skulle till Arena. Jag testade faktiskt att komma in där men vakten sa att jag var välkommen att komma tillbaka om en vecka. Så jag, Malin och Jocke gick dit på torget som dom där Kristna (vad dom nu är för några, kommer inte ihåg) står och bjuder på varmdryck och mat. Jag drack varmchoklad och dom åt pannkakor. Åkte sen hem med halv tolv bussen,

Känns frestande med skola imorgon igen, verkligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0