Magiskt, men tragiskt

Min dag.
Började med att jag tog bussen klockan sju från Grums, gick till busshållsplatsen alldeles för tidigt så jag fick stå och frysa i mörkret länge innan 700 bussen kom och plockade upp mig. Bussen var proppfull med elever som skulle in till stan, jag satt längst bak och gömde mig i mörkret, jag tycker om mörker. När jag kom fram till stan gick jag dirket till tandregleringen och satt där inne i en halvtimme och läste Se och Hört medans jag väntade på min tur. När jag väl var klar så kände jag mig verkligen befriad, så himla skönt. Fast det kändes väldig ovant också, tänderna var helt släta och lena. Tog sen bussen tillbaka till skolan, åt lunch, hade mattelektion, hade engelskalektion och sen tog jag bussen tillbaka till stan igen för att hämta min skena. Bussen var sen och jag blev sen till tandläkaren, men som tur ordnande det sig ändå. Sen var mamma och syster snälla och körde mig tillbaka till Grums så jag inte missade så mycket av Mat,tro och traditon lektionen. Jag fick göra banan med kryddyoghurt med hjälp av Ida och linnea, sen hjälpte jag dom att baka ut brödet. Maten blev god och jag blev proppmätt. Eftersom alla skulle med bussen så fick jag, Ida, Sebastian, kenny och marcus ta hand om all disk, lite surt. Fast stjärnor på blött golv var kul. När vi var klara med det blev Sebastian helt galen, han blev en tjur. Alla blev helt galna och sprang runt i dom nedsläckna korridorerna och lekte spöken. Sen fick vi sällskap av Christian upp till Idas lägenhet.
Sen har vi pluggat hela kvällen, det går bara skit för mig.... Därför har jag gett upp nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0