Where is the love?

Sitter hemma vid datorn och äter pepparkakor, det är just nu det godaste jag vet. Jag längtar efter jul faktiskt och vet ni? Igår vid tolv tiden så snöade, stora fluffiga flingor. Jag blev lycklig när jag såg det, vet inte varför riktigt, är ju inte särskilt förtjust i snö. I alla fall så sprang vi ut i snön och hoppade och skrek en liten stund innan vi snabbt sprang in igen. Efter att vi slutat så åkte en större del av klassen till Kronoparken, hem till Ulf. Efter en stunds inspektion av lägenheten och filmhyllorna så ville några se på Saltkråkan, absolut ingenting för mig, jobbiga pipiga röster och eftersom jag knappt har sett det när jag var liten så är det inte lika kul. Så istället hjälpte jag Ulf att att skala morötter, ett antal kilo gick det åt under kvällen. När dom sista pojkarna kom så satte vi på Arn. Lyckades faktiskt koncentrera mig på på större delen av filmen, men ärligt talat, den är lite väl dravlig, lite mer action skulle inte skada. Sen när den var slut så satte vi på Förortsungar, jag gillar verkligen den filmen. Jag och Siri vill också bo hos Johan. Tycker verkligen att Gustav Skarsgård är jätte bra, han som spelar rollen som Johan och även Knut i Arn. Efter det såg vi en inspelning från europaresan för två år sen som dom hade filmat, kul, längtar otroligt mycket tills det är våran tur att resa iväg. Under tiden vi såg på den så somnade Ida på golvet. LInnea, Sebastian och Sascha hade föresten redan åkt där ifrån då. Allra sist så satte vi på Jalla Jalla, fast den såg vi inte klart för Kenny var så trött och skulle köra hem. Måste se klart på den snart, älskar den! När vi sen skulle åka därifrån så skulle vi väcka Ida, det tog nog en hel kvart om inte mer. Vi försökte med allt, skaka på henne, dra henne i benen, kickla henne under fötterna, spela musik i öronen på henne, dra henne i håret och när dom till sist skulle bära ivägen henne i sovsäcken så vaknade hon, gulligt. Det blev en aningens trångt i bilen, jag, Ida, Christian, Victoria och Siri satt ju i baksätet, fast dom två sista släpptes ju av i karlstad området. Fick lite panik när vi skulle upp för en backe i Grums, Kenny bromsade nämligen precis innan backen för att det var två rådjur och sen när vi skulle ta oss upp så gick det nästan inte för att det var så halkigt på vägen, men som tur var så klarade vi oss helt oskadda. Vid tre tiden så kom vi hem till Idas lägenhet, vi gick och la oss på dirketen.

Det var ju meningen att jag skulle ha gått på resurstiden imorse, men när klockan ringde så orkade vi inte gå upp så vi sket i det och sov en timme längre. Rätt dryg skoldag, även om jag inte var särskilt trött. Var verkligen inställd på att gå på Draman idag, men fick reda på att Musiken skulle börja idag. Läraren var en kantor och gammal gubbe, inte precis vad vi hade tänkt oss men han verkade ändå väldigt duktig och jag gillade honom. Tyvärr så kunde han inget om rock/pop, lite trist eftersom det var precis det som min förra lärare inte heller kunde något om. Men vi vet inte om vi ska ha honom för han var bara där för att prata med oss idag och kolla vad vi var för några människor. Störde mig enormt mycket på HR tjejerna, kan man vara barnsligare? Totalt ointresserade av musik.
På bussen hem så träffade jag Gina så satt och pratade med henne hela vägen hem.

Nu ska jag lägga mig och sova en stund tills mamma kommer hem, då ska jag åka och hämta mitt H&M paket som har kommit, kommer knappt ihåg vad jag har beställt. Ska även plugga matte och se på Andra Avenyn.
Oj, nu blev det nog ett långt inlägg.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaha, jag måste ha sovit djuuuupt. Det var den där öl-äppel-juicen! xD

Ja, fast höjdpunkten var inte så höjdpunktig... Synd..

2008-11-20 @ 17:52:03
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/
Postat av: Anna

cool blogg :)

2008-11-20 @ 19:51:07
URL: http://aannapannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0