Vintern dör

Inlägget sparade sig, tack och lov för det <3

Idag har  det varit en bra dag. Den började med att Mat, tro och tradition provet gick bra, jag fick VG. Ulf är snabbast på att rätta prov, det är bra så det inte tar ett halv år att få tillbaka proven som det gör för endel lärare. Vi såg ju på "Life of Brian" på relgionen och geografin, den var så roliga som jag minndes att den skulle vara. Ann var jätte gullig och bjöd hela klassen på dricka och popcorn, mysigt! Sånt gjorde aldrig mina förra klassföreståndare på hammarlunden.

Vi fick lapparna där vi ska välja vårat inviduella val till 2:an och 3:an. Jag kommer nog att välja Historia B, Webbdesign och en kurs i musik som jag och Siri kom att vi skulle starta. Man måste vara fem för att få starta upp en kurs och om alla som sagt att dom vill ha det så är vi sex, så det kommer nog funka. Rektorn skulle i alla fall kolla upp det med Marita. Sen så har jag och Siri kommit på världens idée, eller egentligen var det Siri som kom det först. Men iaf så kom vi på att vi skulle ha en festival på skolan, så som Sundsta/Älvkullen har SÄG festivalen. Rektron tyckte det var en super bra idee så den ska vi fortsätt på. Dirket när vi börjar skolan till hösten ska vi börja planera allt, festivalen kommer äga rum nästa i slutet av nästa vårtermin, blev lite tajt att ha den den här terminen. Vi har redan lyckats hitta två band, Vidar och Holly weird (Siri och Jocke's band). Det blir nog bra, vi ska nog även försöka få dit ngåot lite större band om vi lyckas, skulle vara tufft. Vi pratade lite om Timo Räisänen, Laakso, Billie the Vision and the Dancers, Håkan Hellström, Lasse Lindh, Slagsmålsklubben och massa fler, fast det där är ju mest bara drömmar. Nu kommer det hända något kul i Grums för första gången! Föresten så ska jag gå på SÄG festivalen iår tänkte jag, tror den är 10 juni. Tänkte faktiskt att jag skulle skolka då, någon som vill med eller som redan ska dit?

Var och red förut, markarbete i en bastu till ridhus. Jag hade Rex som var jätte duktig, Linnea hade en ny liten pigg ponny som heter Sessan. Blir ingen hoppng på terrängbanan i år som Anna lovat mig, istället blir det en långritt. Usch det är tråkig. Tycker inte att det är kul att rida ut så många, alltid någon som ramlar av och inte vågar galloppera mera. Tråkigt!

Nu ska jag kolla bilddagboken och sen sova. Hejdå 

Kommentarer
Postat av: BlommigPyjamas (Ida)

Jag vill med på SÄG, det har vi ju bestämt ;) Haha!

2008-05-28 @ 23:53:35
URL: http://blommigpyjamas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0