Stockholm

Hej

Nu är jag hemma igen på Hammarö. Kom hem innan nio någon gång, så klart så var tåget försenat. När jag kom hem så har jag suttit bänkad vid tvn hela kvällen. Det har varit en trevlig helg, tänkte skriva lite kort om den.

Torsdag
Jag och Linnea åkte tidigt in till busstationen där vi träffade resten av klassen. Bussreasn till Stockholm gick faktiskt väldigt fort, spelade en massa musik och löste rebusar. När vi kom fram gick vi direkt till resturangen London där vi åt god lunch. Sen bar det vidare till riksdagen, enligt mig var det rätt tråkigt där. Beror mest på att allt var precis likadant som förra gången vi var där, vi hade till och med samma guide som förra gången. Fast det var lite roligt att det var "frågestund" då olika personer fick ställa frågor till stadsminsitern. Lite kul att se Reinfeldt, Sahlin m.m. i verkligheten. Efter riksdagen åkte vi vidare till  Rödakorsets flyktingcenter där dom berättade om pappaerslösa och deras problem med att få sjukvård. Väldigt intressant faktiskt. När det var slut där så gick vi till vandrarhemmet Zinkensdamm, där min moster har jobbat. Jag fick dela stuga med Ida, Linnea, Therese, Victoria, Mary-Ann, Matilda och Sascha, lite för många enligt mig. Vi gjorde snabbt i ordning oss innan vi åkte och åt pizza i gamla stan. När vi hade ätit klart åkte vi vidare till kungsträdgården där det var rix fm festival. När vi hade sett slutet på BWO, Idol Ola och Jason Mraz så åkte alla förutom jag och Ida till någon rolig lekpark. Jag och Ida stannade kvar och såg på resten av festivalen, vi trängde oss så mycketa att vi tillslut hamnade längst fram där vi stod och diggade till Sanna Nilsen, Linda Bengtzing och Magnus Uggla. Dålig musik men det  var kul ändå. När vi skulle åka hem lyckades vi tappa bort oss när vi hade gått av tunnelbanan på Hornstull. Vi virrade länge runt i mörkret och letade efter vandrarhemmet, vi frågade massa människor vart det låg, alla pekade åt olika håll. När vi äntligen hittade det så var vi en stund försenade, men som tur var så var det ingen fara. Vi satt ett tag inne i läranas rum och pratade med dom medans vi väntade på dom andra som också hade atppat bort sig och var ännu mera försenade.

Fredag
Gick upp tidigt och gjorde i ordning oss lite innan vi åt god fukost. Vi åkte tunnelbana in till Citterminalen där vi lämnade våra väskor i några skåp, sen tog vi bussen till Etnografiska museet. Tyckte det var väldigt roligt och inressant där, var dock lite för trött. När vi var klara där hade vi några timmars fritid så jag, Ida, Victora, Sebastian, Marcus & Christian åkte och åt mat på Mc Donalds. Vi flummade även runt i olika butiker och hade roligt. Vi köpte (eller Christian köpte) tvål och ansjovis karameller på Buttricks som vi skulle bjuda klass kompisarna på, dom gick inte på det. Sen gick vi till Zenit där vi bland annat spelade rollspel, mycket intressant. Synd att dom ska stänga ner det. När det var slut där så gick vi till Cityterminalen och hämtade ut väskorna, jag och Linnea sa hejdå till resten av klassen och gick för att möta Moster Lena, Kusin Elin och syster som också hade kommit till stockholm. Vi åkte hem till dom, gick på rundvanring i huset för att visa Linnea, åt mat , kollade på talang och sen gick vi nog och la oss typ.

Lördag
Jag, Linnea, Elin och syster tog pendeltåget in till stockholm centrum för att shoppa. Köpte äntligen mina skor som jag så länge velat ha, det sved i plånboken där. Det jobbade en riktigt söt kille inne på Shock som hela tiden fick springa och hämta saker jag skulle ha. Orkar inte skriva allt vi gjorde under dagen, men vi gick typ runt överallt och kollade i affärer. Vid sju någongång så skulle vi ta bussen till Grönalund för att gå och kolla på Sommar Krysset. Vi väntade på bussen i ca 40 minuter innan Elin kom på att hon hade läst busstabellen på fel dag, det gick nämligen inga bussar dit efter sju på lördagar. Så vi tog tunnelbanan till slussen för att ta färjan över till grönan, men otur nog så var det strejk på båtarna så det gick inte några. Då tänkte vi att vi skulle ta en buss därifårn men då var man tvungen att åka en jätte omväg för att komma dit och då var det ingen idée eftersom vi skulle missa allt. Vi började prata med två män i 40 års åldern som ockaå skulle dit. Vi bestämde oss att dela en taxi med dom, helt galet kul var det. Har inte skrattat så mycket på länge. Blev en aning trångt eftersom vi var fem i baksätet, lyckades bryta av en nagel. När vi kom fram så betalade vi taxin och sa hejdå till dom andra som skulle inte på Tyrol och lyssna på coverband. Eftersom vi var så sena så lyckades vi missa Noice som vi åkte dit för, helt ledsen blev jag. Men vi fick iaf se Jason Mraz och även Ola, fast vi sket i han och åkte karuseller istället, Vilda Musen och Extreme blev det. När sommarkrysset var slut kom artisterna ut och skrev atugrafer och blev fotade. Tog en bild av Linnea och Elin tillsammans med den nya sångaren i Noice Marcus Öhrn), pratade även en massa med honom. Trevligt trevligt. Han är snygg och Noice är bra, länge sen man lyssnade på dom. Sen åkte vi tillbaka till stan och köpte oss glass på Mcdolands och sen bar det hem till Elin igen. Det blev en väldigt rolig och lyckad dag/kväll, låter kanske inte det som jag nu har skrivit det, men men....

Söndag
Jag och Linnea gick upp tidigt för att åka in till stan igen, Linnea köpte nämligen inget dagen innan så hon kände att hon var tvungen att göra det. Vi gick runt lite över allt och kollade och tillslut så köpte hon sig faktsikt tre tröjor. Vi köpte oss även god Ben & Jerry's galss och åkte hem tillbaka till Elin igen. Där vi åt mat och packade våra väskor. 17.15 så skjutsade Rolf in oss till Centralstationen där vi tog tåget tillbaka till karlstad.

Under helgen så köpte jag mig: Skor, nätstrumpbyxor, t-shirt med nudlar på, solglasögon, knästrumpor, lösögonfransar & säkert något mer som jag har glömt nu.

Lägger upp lite bilder fårn helgen om en stund.
Ni kan även kolla min bilddagbok sen när jag har lagt upp alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0