ESC Semi Final 1

Hej

Nu har jag sett på Semi Final 1 i Eurovision Songcontest. Alla dom låtar som jag tyckte var bäst kom med till finalen så jag är nöjd.

Jag har dragit på mig en rejäl förskylning nu också, ont i halsen och kan knappt andas överhuvudaget med näsan. Jag vill inte vara sjuk något mera nu. Nej jag ska faktiskt inte skriva mera nu, ska sova istället.

Mina favorit låtar i Semi finalen 1:

Ryssland
Dima Bilan - Believing

Låten är inte alls lika bra som den han tävlade med för två år sen, då han kom tvåa. Men den här duger också, sen så var ju framträdandet med Evgeni Plushenko underbart. Han åkte nämligen konståkning på scenen, min absoluta favorit konståkare. Dima Bilan sjunger ju jätte bra och han ser ju väldigt bra ut också. Dock är inte videon från dagens framträdande. 



Bosnien Hercegovina

En väldigt undlig och speciell låt, men jag älskar den. Älskar sångaren som jag tycker låter som sångaren i Broder Daniel. Tjejen påminner mycket om Helena Bonham Carter i utséendet.
 


Finland

Tyckte inte alls om den här låten i början, men efter att ha lyssnat ett antal gånger på låten så gillar jag den bara mer och mer. Nu är den en av mina absoluta favoriter. Finsk hårdrock på finsk dessutom kan ju inte bli annat än bra.



Det var lite smakprov vad som kommer att vara med i den stora finalen på Lördag. Någon som vill titta på den med mig?
Skulle kunnat skriva en bedömning om alla bidargen, fast jag känner att jag behöver sova nu. Det var iaf kul att båda nordiska länderna gick vidare, alltså Finland och Norge.

Kommentarer
Postat av: BlommigPyjamas (Ida)

Vi vill titta med dig, men du ville ju inte kolla med oss! xD

2008-05-21 @ 16:52:55
URL: http://blommigpyjamas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0