Djungelvrål

Hej.

Förlåt för rubrikerna, men jag vet inte vad jag ska skriva så det blir lite vad som hellst.

Nu ska jag skriva det här inlägget igen, lyckades på något sätt ta bort hela förut.
Engelska provet som vi hade idag gick ganska så bra, måste klara det. Jag var riktigt effektiv idag på matten, jag gjorde klart alla talen som som skulle vara klara. Det berodde på att Ida och Linnea var ute på ett hemligt uppdarg tillsammans med Ture och lämnade mig själv. Jag är galet nyfiken på vad dom håller på med.

Efter skolan åkte jag och Linnea till Maxi för att köpa godis till Stockholms resan, köpte onödigt mycket. Vi köpte även en oss en Ben & Jerry's glass med smak av Cookie Dough. Vi var tvugna att testa den eftersom alla säger att det är den godaste smaken. Men vi blev riktigt besvikna, den smakade inte alls gott utan bara sött och sliskigt. Desstuom så blev man illamånde av den så vi slängde den i en soptunna på torget. 45 kroner åt skogen.

image24


När jag kom hem kände jag mig jätte trött så jag satte på en film och slappade i soffan. Romeo och Julia blev det som jag lånade av Isabell i fredags. Blev besviken på den med, den var inte alls så bra som jag trodde den skulle vara. Den var verkligen konstig och man fattade inte mycket. Jag gillade inte heller att den utspelade sig i nutid, eller vad man nu ska kalla det. Men jag gillade Leonardo Dicaprio, han är verkligen en underbar skådespelare.

image25


Efter filmen såg jag på Andra Avenyn och åt kladdakaka som mamma hade bakat. Ett händelsefyllt avsnitt kan man ju säga. Hemskt att Andreas var tvungen att dö nu när det hade blivit bra. Usch, jag hatar verkligen Kim nu, man blir så arg på honom. Men det var ju lite synd om han nu i slutet när han hittade Uffe's tröja i frysen, längtar till nästa avsnitt. Det var ju faktiskt avsnitt 100 idag, tänk att jag har sett så många. Galet.

Efteråt så pratade jag med Linnea i telfonen, hon har bestämt sig nu för att stanna hela helgen i Stockholm med mig. Vi tar tåget hem sen på söndag eftermiddag. Det kommer bli kul känner jag.

Klockan nio började jag se på 13 snart 30 som gick på 3:an, den är lite små kul faktiskt. Och nu sitter jag här och skriver. Jag har varit dålig på att ta kort den här veckan, nu när jag ändå har fått tillbaka min kamera borde jag ju ta några. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ta kort på, ont om idéer. Kommer i alla fall att ta massor i stockholm. Nej nu ska jag sluta skriva, dax att kolla bilddagboken.

Just det, Marcus Krunegråd kommer till Arvikafestivalen. Nu blir Siri glad. Är jag den ända som aldrig har hört honom?

image26

Kommentarer
Postat av: Sofie

det är världens godaste glass :)

2008-05-15 @ 19:31:49
URL: http://aktaidiot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0