My little pony

Hej hej hemskt mycket hej.

Idag har det varit en trevlig dag. Åkte först in till stan så jag var där lite innan tolv, träffade Oscar utanför Wayne's dit vi gick och fikade. Cola och kladdkaka blev det idag. Vi pratade om allt mellan himmel och jord typ, men allra mest om musik och Arvikafestivalen som kommer bli underbar i år eftersom jag känner en massa trevliga männsikor som ska dit. Träffade Anna som var där och jobbade och även Sanne som var där och fikade. Tiden gick fort och vid två tiden så gick jag bort till jordgubbsståndet för att byta av Karin. De fyra timmarna gick lite långsammare idag men det var kul ändå, blev en aning kallt också. Träffade både Siri och Sebastian som jag pratade en stund med och sen såg jag Maya Ring som spelar Liv i Andra Avenyn, lite kul. Man träffar verkligen på en massa kul folk när man står där, tex två roliga norskar som hälsade "Hej hej, hemskt mycket hej" tyckte dte var kul. Senså var det en gubbe som kom och frågade om jag var en rocktjej och bara:

- Naej, inte riktigt.
- Men vad lyssnar du på för musik då?
- För det mesta är det japansk musik.
- Vad häftig du är.

Sen så skulle han gå men komma tillbaka senare för att köpa jordgubbar av mig men jag han sluta innan han kom. När jag sen var på Hemtex med mamma så kom han gående förbi och såg mig och sa:

- Nej, men har du redan slutat?
- Ja tyvärr.
- Men då kommer jag tillbaka imorgon och köper av dig. Är det din mamma? Vad fin du är. Nu ska jag gå och köpa en vinflaska, vad synd att inte du får dricka det.

Lagom galet sådär. Åkte hem sen för att äta mat och jordgubbar som jag även hade ätit hela dagen. Efter det så cyklade jag hem till Linnea för att gå på Chipskalas. Vi åt först negerbollskaka som Louise och Alm hade bakat och sen blev det chips ätande tillsammans med Mumintrollen film. Dom är otroligt gulliga, glömt bort att jag verkligen älskar dom. Sen så åkte Lousie och Alm hem och jag och Linnea kollade lite smått på morden i midsommer och pratade en massa. Lite innan tolv någon gång så cyklade jag hem igen och nu sitter jag här. Måste kolla busstider till imorgon. Just det, sen så tringde Jordgubbs Thomas mig och undrade i fall jag ville jobba resten av veckan också och det ville jag så klart, mera pengar! Kanske till och med får jobba 8 timmar per dag, lite jobbigt men men..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0