Do you want to go to the seaside?

Hej

Sitter och lyssnar på The Kooks, får alla minnena tillbaka. Inte från själva konserten utan från dig och mig när vi gick  hand i han ner för skogsstigen tidigt på morgonon innan det började ljusna. När vi sjöng tillsammans, Naive, Seaside. Varför lämnade jag dig? Kommer aldrig i hela mitt liv hitta dig igen. Just då var det inte specielt men nu några dagar efteråt när jag tänker tillbaka på det så skulle jag göra vad som helst för att få göra om allt. Jag vet det var galet, alla tyckte vi var galna men jag tyckte om det. För dig var det säkert inget specielt, du har nog redan glömt mig, allt. Jag kommer aldrig kunna glömma. Jag kommer hata mig själv för det här. Det enda jag har av dig är ett minne. Varje år när jag kommer gå där, varje år inne på orion, varje gång jag sitter på dom stolarna, varje gång jag nuddar i dom staketen, varje gång jag hör TheKooks, varje gång jag har på mig den tröjan så kommer jag tänka på dig. Varför frågade jag inte mer? Varför tog jag inte ens en bild? Varför lämnade jag dig?

Jag har blivit sjuk, hosta, ont i magen, ont i halsen, fryser, kanske till och med har lite feber. Men det är väl så det ska vara efter en festival. Jag tror inte jag ska skriva om allt jag gjorde det, kommer bara förstöra det då. Jag älskar det stället, jag älskar människorna. Samtidigt hatar jag det. Jag måste på Putte i parken, även om det aldrig kommer kunna slå arvika så är det en liten tröst i alla fall. Sen så måste jag till Malmö, jag måste träffa Emelie igen. Jag fattade nog inte riktigt hur mycket jag har saknat henne. Hur kunde det gå ett helt år utan att vi träffade varandra? Hon är den underbaraste människa jag vet, varför ska vi bo så långt ifrån varandra? Varför ska jag vara så långt ifrån allt jag vill ha? Det är ju rätt håll om jag ska ha en chans att hitta dig.

Jag har glömt hur mycket jag egentligen tycker om The Kooks, hur underbara deras låtar egentligen är. Deras texter passar precis in på mitt liv. Jag måste ha den nya skiva nu, varför har jag inte skaffat mig den tidigare? Jag ska på dirketen gå och ladda hem den.

Varför finns det så många frågor som jag aldrig kommer få svar på?



Take me back to the place where I
Loved that boy for all time
Why must life just take away
Every good thing one at a time

I want it back
Well yes I want it back
Yes I want you back
Please give it me back
'Cause I want your love

How can I not even cry?
For such a big thing in my life
The pain it takes the part of me
Turn around and say goodbye

I want it back
Well yes I want it back
Yes I want you back
Please give it me back
'Cause I want you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0