Det lilla livet

Hej,

Nu är jag hemma igen. Skulle egentligen ha skrivit ett inlägg innan jag åkte men det blev inget med de eftersom pappa stängde av nätverket. Jag har i alla fall varit i Blekinge och i Malmö, tänkte att jag skulle skriva lite om varje dag.

Lördag
Gick upp tidigt och åkte sex timmars bilresa till stugan i Blekinge. Trängdes i baksätet med syster, Kristin och Hugo. Vi tog fikapaus på en rastplats i Jönköping. Precis innan vi var framme vid stugan köpte vi en glass vid något ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det var sjukt kul, jag och Kristin stod och gapskrattade åt han som sålde glassarna. Han skulle göra en blåbärs kula men glassen var så hård så den flög iväg flera meter.
- Det gjorde faktiskt ont, blåbären är för håååård.
Väl framme i stugan gick vi på rund vandring vid campingen, Hugo hoppade från bryggan och syster jagade pinne i havet. På kvällen såg vi på någon skräck film som gick på tv som jag har sett någon gång innan.

Söndag 
Tidigt på förmiddagen kom familjen Kahn och hälsade på oss, dom åkte runt i södra sverige med sin husvagn. Jag och Camilla hade hur tråkigt som helst hela dagen, vet inte hur vi lyckades. Vi såg i alla fall på Alvin och gänget, älskar den. Gick på en massa promenader den dagen.

Måndag
Familjen Kahn åkte hem strax efter att vi hade ätit frukost och tog bilen till Kristianstad. Där kollade vi i lite affärer och åt mat, äcklig kebab. Sen så tog jag tåget till Malmö där jag träffade Emelie och hennes kompis Sara. Vi satt i stan en stund innan vi sa hejdå till Sara och åkte hem till Emelie och åt tacos. Senare på kvällen så cyklade till en park där vi träffade Tanja, Sara, Mandos och några till som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag blev blyg men det var ändå kul, vi satt där länge och lyssnade på familjen och Kent innan vi blev bjudna på någon fortisfest som vi cyklade till. Det var väl inte så jätte kul där eftersom jag inte kände någon, men lite party blev det väl. När vi kom hem så började vi kolla på Edward Scissorhand, men vi orkade inte se klart hela.

Tisdag
Följde vi med Sofie in till stan. Jag fyndade ett par Cheep Monday för hudra kronor på Weekday och sen köpte jag även knästrumpor, lösögonfransar och hårfärg. Vi satt vid kanalen och drack Frapino, det är mums. När vi kom hem så åt vi mat och kollade på film, Gilbert Grape. Den är verkligen jätte bra. Älskar både Johnny Depp och Leonardo Dicaprio i Gilbert Grape. Vi såg även två avsnitt av Sex and the city, har börjat att titta på det. Funderar på att köpa boxarna med alla avsnitt.

Onsdag
Åkte vi till Köpenhamn för att gå på Tivoli, först åt vi god pizza på torget. Köpenhamn påminner om London. Vi åkte dom flesta karusellerna, tyvärr var det väldigt lång kö. Jag åkte även världens högsta slänggungor som jag hatar, men jag kände att jag var tvungen att åka den eftersom jag åkte den två gånger när jag var där förra gången. Trodde att jag skulle ramla ner och dö. Vi åkte även Demonen, älskar den. Vi köpte världens godaste spanska vofflor med glass. När vi kom tillbaka till Malmö så gick jag och Emelie och träffade Sofie. Vi hade lite party på en bänk med Nalle Phu muggar medans vi väntade på Tom och Ellis. Det blev en trevlig kväll även om den slutade lite dumt.

Torsdag
Så sov vi länge, när vi vaknade så var det jätte varmt så jag och Emelie bestämde oss för att åka till Ribban och bada. Det känndes verkligen som om man var utomlands där, påminnde om Califonien faktiskt. Vi hade lite picknick med hallonsoda innan vi badade, vi fick besök av nyckelpigor och massa getingar. Det var inte alls så kallt i havet som jag trodde det skulle vara, vi simmade ut till en flytbrygga och låg där och stekte ett tag. Efter att vi kom upp ur vattnet så hade vi lite mer picknick innan vi tog bussen hem igen. Resten av kvällen såg vi på film, Juno och Chocolat, dom är bra. Johnny Depp är grymt snygg i den.

Fredag
Åkte vi till västrahamnen och köpte glass, citron & lime + hallon glass, hur god som helst. Fotade en massa på Turning Torso, det är en häftig byggnad. Jag vill bo där, jag vill bo i Malmö. Vi åkte hem sen och åt mat och gjorde iordning oss för att ta bussen i till stan där vi mötte Sara, Max och Anton. Vi åkte på stapelfestivalen där vi träffade ännu mera folk, Elin, Ellie, Mandos, Jocke, Max Kusin och säkert någon mer. Sara spanade in killen i grönt och åt päronglass, hon är kul. Vi lyssnade lite på ett elictronic band som var väldigt bra om dom hade tagit bort sångaren. Vi tog sen bussen till stan för att gå på Möllevångsfestivalen. Det var en supersöt kille på bussen som vi spanade in vi pratade även lite med honom senare men det var mest hans kompisar som pratade. Vi lyssnade lite på något band och försökte bli lite party, jag lyckades inte. Satt resten av kvällen på några kuddar och chillade, blev rätt tråkigt eftersom Emelie försvann iväg och lyckades komma in på en bar. Jag och Elin fick inte komma in, vi såg väl för små ut antagligen. Satt och pratade med en små mysko kille som försökte ragga på mig, gick inte särklit bra för honom. När han blev alldels för jobbig så sa jag åt honom att han fick gå och leta upp någon annan tjej. Vid halv ett tog vi bussen hem. Åt natt mat och kollade klart på Edward Scissorhand.

Lördag
Gick jag upp tidigt för att packa iordning allt och åka till tågstationen för att ta tåget till Sölvesborg där min familj hämtade mig. Bilresan hem var riktigt dryg. Vi stannade till i Gränna där vi åt jätte god pizza och köpte en massa polkagrisar. Jag har sett hur dom gör polkagrisar nu. Resten av bil resan hem var och jätte dryg. När vi kom till Hammarö så blev vi bjudna på Middag hemma hos Kristin. Det var trevligt, vi spelade massa Mario Cart Wii, såg på film, åt massa nötter och skrattade åt Kristins pappa som på något konstigt vis blev jätte full. Vid ett tiden kom jag äntligen hem, fast jag längtar redan tillbaka.

Blev ett långt inlägg men jag ska nog skriva lite mera sen. Måste mata Kaninen nu, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0