Once upon a December

Vi lyckades ta oss upp och gå på resurstiden även om vi var vakna länge, jag la mig någon gång innan tre och Ida vid fyra. Fick en chock när vi klev ut ur lägenhetsporten, snö, massvis med snö! Mina ihåligt trasiga converese blev fyllda med snö, funderar på ifall man kan sy ihop dom. Jobbade med svenska instuderings frågorna på resurstiden och även resten av dagen, en stund på mattelektionen och sen på u-landskunskapen, jag ville ändå inte ha tillbaka mitt prov eftersom jag redan vet hur det gick ungefär, dåligt. Vid halv ett kom Mats musikläraren och vi hade en halvtimmes repition innan vi sen framförde låtarna i entrén. Det gick väl inte så jätte bra, det var mest pinsamt, jag saknade Andrea som svek oss. Det kom mycket mera folk än vad jag trodde det skulle göra.
Senare åkte vi in till stan, jag, Ida och Sebastian gick först till H&M för att kolla efter min kjol som fortfarande inte fanns och sen gick vi till Mitt i City där vi satt ett tag och inte gjorde någonting och till sist gick vi till Sjökvisten och åt mat. Dit kom också Vegard efter en stund och efter ha suttit där ett bra tag gick vi och mötte Linnea vid Åhlens och sen gick vi tillsammans till Tempelriddaren där vi mötte dom andra (Mary-Ann, Sascha och hennes pojkvän). Vi fick först höra lite allmänn bildning om teater sen fick vi gå runt bakom kulisserna innan vi fick se själva teatern. Vi lyckades få dom bästa platserna, längst fram i mitten, känns verkligen som man är med i teatern om man sitter där. Teatern var såklart väldigt bra, fast det tråkiga var att den var precis likadan som när jag såg den förra gången för några år sen. Teatern slutade perfekt så vi kunde ta halv tio bussen hem till hammarö.


Imorgonbitti ska jag till tandläkaren, hoppas på att jag slipper ha skenan på dagarna längre, den är så jobbig. På idrotten ska vi åka skridskor igen, usch. Fast jag tänkte faktiskt att jag skulle vara med på denna gången, om det finns några skridskor i min storlek, för jag orkar inte ta med egna. Efter skolan så ska jag träffa Oscar inne i stan, vi ska sen gå och fika på Waynes tror jag. Mysigt, länge sen man träffade honom nu. Sen efter det ska jag snabbt hem och göra mig i ordning och sen ska jag ta mig till Kil, hem till Andrea och även Jennifer som bor där just nu. Hoppas på en lyckad kväll, stannar kvar där över natten.

Nu när det är så mycket snö ute så borde jag passa på att ta det där kortet på en röd liten stuga med massa snö runt som Ulf har bett mig om, men vart finns då denna lilla röda stuga? Kan inte komma på någon på hammarö i alla fall..

Jag är jätte hungrig och min mage kurrar, men orka äta nu. Ska försöka plugga lite svenska nu innan jag ska gå och lägga mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0