Kungen är död

Julen är över och jag är hemma igen, allt gick väldigt fort. Strax efter Kalle Anka någon gång anlände vi till Mormor. Först lite äcklig glögg, sen därefter äcklig julmat, sen vidare till deserten och till sist kaffe, fika och julklapps utdelning. Går julen ut på att man ska äta ihjäl sig? Det är nästan tur att jag inte gillar så mycket utav det. Jag är nöjd med mina julklappar som jag fick, jag tror även alla andra var det. Jag fick mina biljetter till Arvikafestivalen och Putte i parken, precis vad jag hade önskat mig, jag fick även ett Sing star Abba, presentkort på H&M och Carlings, underkläder, sidennattlinne, fyra muggar, tre recept böcker, (saker som jag ska ha i nya lägenheten), strumpbyxor, hårdisk till min dator, svarta stickade lovikavantar och massa annat. Julaftons kvällen slutade med att vi kollade på High school musical 2.

Juldagen, vi gick ut för att fota. Elin ville testa sitt nya stativ till kameran som hon fick i juklapp, en aning avendsjuk är ja på det. Syster och Hugo fick vara modeller och endel bilder belv faktiskt riktgig bra. Senare på kvällen åkte vi till Bengstfors för att gå på Bio på Odeon. Vi såg på "Allt Flyter" som var den enda filmen som gick, eftersom dom bara har en salong och bara visar en film i taget. Filen var väl ganska bra, lite små rolig. Jag är inte så förtjust i han som spelar huvud rollen, Jonas Inde. Jag tycker han är jobbig. Efter bion så stängde ju allt, så vi var ju tvugna att gå ut i kylan. 40 minuter tills bussen skulle gå. Vi vandrade ett varv i Bengtsfors centrum, vi träffade på massa trevligt folk som började prata med oss. Alla skulle på något "Disco" på Brandberget, dom ville ha med oss och vi ville följa med. För aldrig i våra liva har det någonsin hänt något sådant när vi är hos mormor, det brukar för det mesta bara vara dött.. Men vi kunde inte följa med dit, hur mycket vi än ville. Det gick bara en enda buss och våra föräldrar kunde inte hämta oss eftersom dom hade druckit alkohol, vi kunde inte heller gå eftersom det skulle ta oss över tre timmar. Så vi hade inget val, vi fick sätta oss på bussen och åka hem mot Dals långed. Vi tog svängen förbi folkets hus, där det skulle vara så kallad "mogen dans". Våra mammaor sa att dom alltid var där på juldagen när dom var unga och att det var jätte mycket folk och jätte roligt, men det var då det... Nu var åldersgränsen 50 och uppåt. Vi gick fort därifrån hem till mormor, in på "vårat" rum och satte oss i sängarna och åt julgodis och pratade om allt.

Annandag jul, Peter, Camilla och Lilla söt Arvid på besök. Fika och en massa lek med Arvid. Vi åkte sen hem till Hammarö igen. Mat och sen därefter Körslaget. Var ju verkligen tvugen att kolla på det nu iår igen eftersom Timo Räisänen var med och dessutom så sjöng ju hans kör en Kent låt "Stanna hos mig". Efteråt kollade vi på filmen "Åter till cold mountain", den är verkligen underbar. Har sett den två gånger tidigare, men jag kan inte låta bli att gråta i slutet, jag hatar det verkligen. Flera av mina favorit skådespelare är med i den, bland annat huvudrollerna Nicole Kidman, Renée Zellweger och Jude Law, honom är jag kär i. Jag tror faktiskt han är den vackraste människan jag vet, till utséendet då.

Nu sitter jag och lyssnar på Kent, universums bästa band. Jag är avendsjuk på Ida som fick hela Kent boxen i julklapp, visst jag har den också, fast nerladdad och då är det inte alls samma sak. Jag ska be henna att jag får tiitta på den, känna på den och lyssna på den.

Imorgon, eller idag så ska jag och systar åka in till stan på mellandagsrea. Jag ska försöka hitta lite nya kläder. Ska även köpa hårfärg, jag tror faktisk att det är dax att bya färg nu . Därför så ska jag nog bli svart hårig, om jag nu ska bli det någon gång så är det ju nu. Fast mamma var inte så pigg på det.. Sen så ska jag nog byta färg på underhåret, men jag har inte bestämt färg än, lila eller blått kanske...

Jag ska lägga in bilderna jag tog också, men det blir nog imorgon.. Eller så gör jag det nu snart...

Kommentarer
Postat av: Ida

Äntligen ett inlägg ;)

Myspysjul du verkar ha haft!

Klart du får låna Kentboxen, helt seriöst så vet jag inte vad jag ska göra av den nu när jag lagt in allt på datorn, mer än att titta på den. Kanske får den bli en del av nya inredningen..?

Ha det gott <3

2008-12-27 @ 10:39:28
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0