Cyklar och knark

Idag har jag varit social, vi har haft gäster på middag, Familjen Johansson/Backman. Först lite mingel med glögg, pepparkakor och annat och sen blev det lite jul mat. Det är bland det värsta jag vet, räcker det inte med att man äter det på julafton? Dessutom ska jag på julmiddag imorgon också. Lagom till efterrätten så kom Jenny, Steinar och deras två barn också. Efter att jag och Karin hade kollat igenom Gymnasie katalogen och planerat en massa inför nästa Arvikafestival, som vi alltid gör när vi ses, så slog vi oss ner i soffan tillsammans med våra föräldrar. Det blev vilda diskutioner om invandrare och homusexuella/bisexuella, ganska så intressant faktiskt. Vi bestämde också att jag, Mamma, Karin och hennes mamma Anki ska åka till London till hösten, då vi båda har fyllt 18, får se hur det blir med det. Senare mot kvällen blev det mycket musik. Det började bra med blandat 80-tal, det fortsatte till Sven Ingvars som är mindre bra, massa jullåtar, gamla välkända 90- tals låtar, BonnieM och allsång till Hallelujah, versonen med Lind, Kurt Nilsen, Askil Holm & Alejandro Fuentes. Och nej Mattias, första gången jag hörde den låtan var absolut inte med Amanda Jensen.
Det blev en riktigt trevlig kväll faktiskt och jag borde nog sova nu snart, för jag ska upp tidigt imorgon för jag ska med syster till stallet. Hon ska vara med i på klubbtävling i hoppning.



Kommentarer
Postat av: DT

Det gläder ett lärarhjärta att Idol inte är din främsta kulturella källa! :) Vilket jag iof nog redan visste.



Jag övervägde faktiskt om jag skulle ta "din" version av Hallelujah istället. Ha det gott och konsumera lagom!

2008-12-21 @ 18:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0