Losing my favourite game

Ganska så tråkig skoldag om ni frågar mig, har varit med om roligare. Idrotten var inte kul, jag och några till var i styrkerummet medans dom andra åkte skridskor. Styrkerummet var riktigt skabbigt, allt var nästan trasigt och hur gammalt som helst, svin kallt var det också. Där skulle det verkligen behövas renoveras lite. Vädret har varit äckligt och blött hela dagen. Resan till stan som brukar vara kul var hur tråkig som helst, jag stängde in mig i min Ipod. Sen väntade jag någon timme på att syster skulle komma in till stan och möta mig, hann gå igenom nästan alla klädaffärer i staden. Jag hittade världens snyggaste skinnjacka på H&M som jag vill ha, men det känns lite ovärt när jag redan har en... eller?
Efter en försenad buss och två snabb rundor på Hemköp så skulle vi ta buss nummer 4 till bergvik, det vi inte tänkte på var att vi stod på fel sida vägen. Så bussen gick ju till Norra kroppkärr, verkligen lyckat. Fast vi lyckades sen ta oss till Arken, där fick vi kolla på hamstrarna. Dom hade två underbart söta små ulltottar, vi bestämde oss för en. Grå, vit, svart och jätte långhårig liten pojke, som vi fick med oss i en liten kartong. Stackaren fick åka massa buss och det var nära att han tog sig ut ur karongen, det hade blivit lite PANIK. På bussen hem till Hammarö så träffade vi Anki och Lief som vi satt och pratade med hela resan. På hållplatsen innan vi skulle av så klev "jag har fått nog av..." gänget på bussen, jag kunde inte hålla mig för skratt. Väl hemma blev det lite stressigt, allt på en gång. Hamster som gjorde allt för att ta sig ur kartongen, galen hund, fixa bur, fixa mat och Idol. Men det gick bra ändå, god pizza och Idol blev det när allt var klart. Jag är ledsen över att Robin åkte ur och inte Alice, det konstiga är att jag hatade Robin från början och Alice har nästan alltid varit min favorit, men det har bytt för några veckor sen. Men jag hade rätt när jag sa för ett antal veckor sen att Kevin och Alice skulle vara i i finalen. Efter Idol såg vi på The Fast and the furious: Tokyo Drift. En riktig killfilm, brudar och bilar. Konstigt nog gillar jag den, speciellt alla söta japaner.
Lilla My fick hälsa på den nya hamstern förut, hon blev helt galen.
Jag har inte bestämt vad lillpojken ska få för namn än men funderar lite på:
Yoshi
Miku
Nyappy
Mumin
Totiki
eller något annat..



Kommentarer
Postat av: Ida

Naaaw, sötis!

2008-12-06 @ 10:31:07
URL: http://idamariellewalfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0