Love bites

Dagen började med varmchoklad, smörgos och Ronja Rövardotter. Jag älskar den filmen, verkligen. Jag är inte så jätte förtjust i Astrid Lindgrens filmer egentligen, inte nu längre i alla fall. Men några riktigt bra har hon gjort och en utav dom är Ronja Rövardotter. Något som jag älskar i den är musiken och naturen, så himla mycket Dalsland över den. Inte så konstigt eftersom den är inspelad där, jag ska inte säga att allt är det men mycket. Lite roligt är att endel hästar som är med i filmen stod på mammas ridkola där hon red. Jag vill åka till borgen, har alltid velat göra det. Jag vet att den ligger någonstans ganska nära Mormor. Fast det är nog bara en stenhög kvar nu.
Fäljde med mamma och handlade mat. Jag köpte hårfärg, svart. Jag övertalade henne, det var lätt idag. Sen så ska underhåret bli turkost när den rosa färgen är slut.
Resten av dagen har jag ingen aning om vad jag har gjort, den bara försvann. Såg i alla fall på Stardust senare på kvällen, den var väldigt bra för att vara en Fantasyfilm.
Imorgon åker syster till Göteborg där hon ska vara enda till Fredag. Jag är avendsjuk, jag vill också åka dit. Jag hade också kunnat åka dit om det inte var för att jag hade planerat att vara hemma över nyår. Just nu ser nyår ganska så mörk ut för oss, oplanerad, precis som förra året. Detta år tänker jag då inte sitta på Max i ett antal timmar och sen åka buss, runt, runt... Nej, jag hade hoppats på en riktigt rolig nyår. Men det blir nog bra, förhoppningsvis.'
Imorgon ska jag försöka plugga lite, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0