Lördag

Hej.

Har just kommit hem. Har varit och hälsat på mamma på sjukhuset, hon har varit där sen i torsdags. Det är hemskt att se henne där. Vi körde även Ida till tågstationen, hon sov ju hos mig.

Igår i skolan gjorde jag och Linnea muntliga nationella, det gick skit dålig för mig. Linnea var så himla duktig. Efter skolan gick jag och Ida hem till henne och packade ihop våra saker. Sen tog vi bussen hem till mig. Vi hann inte göra så mycket hemma hos mig innan vi åkte tillbaka in till stan för att gå på Candide. Inna teatern gick vi runt lite på stan, träffade Sean och fick pengar av honom. Väl framme vid teatern så träffade vi resten av våra klasskamrater. Vi fick dåliga platser och flyttade oss till några andra lediga platser, vet ärligt talat inte om dom var något bättre. Man var tvungen att luta sig fram hela tiden för att se något, fick ont i ryggen och orkade inte koncentrera mig. Själva teatern eller musikalen som det var, var väl helt okej. Fattade inte riktigt allt och den blev lite långtråkig. Sen så tycker jag det blir jobbigt när det inte är någon dialog, utan dom sjunger allt. Efter Candide så gick vi in till torget. Vi gick runt lite inne i stan en stund eftersom det var en timme kvar till nästa buss skulle gå. Det kändes som vi var utomland. Helt jätte varmt, mycket folk och så. Träffade en full Jocke som babblade på, usch vad tråkig jag var då. Vid halv 12 tog vi bussen till skoghall, jag och Ida hade lovat att följa med Linnea till en fest. När vi väl var där så var det rätt dött, även om det var ganska mycket folk. Så vi var bara där i ca en halv timme och sen så gick vi hem till mig och la oss och sov nästan på direkten.

Ikväll så var det meningen att jag och Linnea skulle träffa henns Jocke och hans kompisar. Men det blev inte riktigt så eftersom hans kompisar inte kunde. Så just nu sitter jag och Linnea och försöker komma på något att göra. Jag vill in till stan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0