Hej hej hemskt mycket hej

Hej hej hemskt mycket hej.

Slutade skolan tidigt idag, efter att jag skrev förra inlägget. Åkte med bussen in till stan och när jag kom fram så var det en kvart kvar till bussen till hammarö skulle komma, så jag bestämde mig för att ta en promenad till torget för att kliva på bussen där. Det var jätte varmt och underbart väder. Träffade Jocke på drottniggatan och pratade en stund med honom, sen efter det träffade jag Karin på torget och vi stod och pratade där tills min buss kom. När bussen hade åkt två stationer så kliver en kille på och sätter sig bredvis mig. Han tittar först väldigt undligt på mig och sen börjar han fråga saker om min I-pod. Sen så var jag fast, han satt och pratade hela vägen till hammarö. Fick höra om hela hanns liv, tex om att han hade snusat två dosor om dagen i åtta år och att han hade gått upp i vikt efter att han hade slutat snusa på grund av att han istället började äta massa godis och dricka. Men nu skulle han börja träna och få tillbaka sitt 6-pack. Sen så frågade han en massa läskiga saker som, vart bor du? Vad gör du på dagarna efter skolan? Vart går du i skolan? Vart på hammar bor du? Har du pojkvänn? Varför har du inte pojkvänn när du ser så bra ut? Är du också ledig denna veckan? Har du lust att hitta på något någon dag? På sista svarade jag: Ehh... jag är ganska upptagen, jag ska till sunne. Sen så tyckte han mina naglar var fina och även mitt hår. Jag blev ärligt talat rädd för han. Men strax efter att han hade frågat ifall jag ville träffa honom så sa han hejdå och gick han av bussen.

När jag kom hem så var jag ute en stund, vi flyttade på Skorpans bus och gjorde en ny utebur åt han. Sen så gick jag in och pluggade en stund. Efter det var jag duktig och lagade mat åt familjen. Sen kom Christina med Linnea's nya skor, dom är snygga. Såg på Andra Avenyn och sen fortsatte jag att plugga, det känns faktiskt som att jag kan det nu. Pratade med moster Lena i stockholm, vi får bo hos dom efter att vi har varit där med skolan. Pratde även med Linnea i exakt 22 mintuter, slår dock inte mitt och Ida's samtal. Nu sitter jag här och skriver till Ida. Gjorde bort mig nyss när jag skulle ringa henne. Råkade nämligen ringa fel Ida, jag babblade på jätte länge innan jag fattade att det inte var rätt Ida, pinsamt. Så det var sammanfattningen av resten av dagen. Imorgon är det valborg, hoppas på att den blir lyckad.


Bild från imorse

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0