Bra dag

Heej.

Kom hem till Ida för en stund sen. Sitter vid hennes dator och lyssnar på musik och äter Nalle Puh choklad som jag köpte igår, den är mums. Ida diskar och städar köket.


Dagen idag har varit väldigt bra, sepcielt vädret. Den började med att vi gick upp kvart 6, jobbigt tidigt. Vi fixade till oss och åt frukost. När vi var klara gick vi himlabacken ner  till busshållsplatsen. Vi vinkade till Dan som var på andra sidan gatan och sen åkte vi med bussen in till stan. Där tog vi en orange karlstad buss till sundsta. När vi väl var framme så var det inga folk där, så vi gick runt och kollade lite. Inte så kul då eftersom det var tomt på folk. När klockan blev 8 så började det ramla in lärare och elever. Jag fick mig en blå stor skorta och en namnskylt. Vi började med att dela ut broschyrer till en massa elver och sen så pratade vi om programmet och var almännt trevliga hela dagen. Vi träffade Ida's fördetta klasskompis Rosen som inte var så konstig som hon har sgat. Träffade även massa annat folk som jag känner. Vi fick även gå runt och kolla på dom andra programmen. Ida körde skogsmaskin och kapade träd. Vi raggade upp en massa gubbar och även en söt kille från teknikprogrammet.

När vi slutade gick vi till Sundsta (skolan) för att kolla lite, det är stort där och massor av folk. Efter det gick vi till Älvkullen och kollade runt lite där. Skickade sms till Camilla och Sofia som kom ut från spanska lektion och träffade oss en stund. Jätte länge sen jag såg dom, måste ses snart igen. Sen tog vi bussen in till stan och gick till H&M och provade lite kläder, jag hittade ett linnea och en klänning jag vill ha. Efter en stund kom Linnea dit och mötte oss. Kort därefter träffade vi Gina och vi till Pråmen och köpte glass, mjukglass med kolasås. Vi satt i solen och åt den och en stund senare gick Gina till sin buss. Vi satt en stund till i solen och sen gick vi till Gina Tricot och Ida provade en massa kul kläder. Efter det satt vi bara i mitt i city och pratde och vid halv fem gick Linnea för hon skulle också på skolforum. Jag och Ida gick då och åt på McDonalds, där träffade jag Chon som vi umgick med ett ta tills hans buss till hammarö gick. Väldigt länge sen jag såg honom också och det tar nog ett tag innan vi ses igen. När han hade försvunnit gick vi till Mitt i city igen och shoppade lite på konsum. På vägen ut igen träffade vi en kille som vi träffade tidigare på dagen som var intresserad av global programmet. Han stod och delade ut flygblad om Röd front och det roliga var att vi tidigare hade delat ut flygblad om våran skola till honom. Vi gick förbi där ett antal gånger och pratade lite med dom. Dom förklarade vad det handlade om och vi fick lova att komma på demonstrationen den 1 maj på torget. Kom dit? Dom hade även hyrt en krog på kvällen där dom skulle fira. Vi blev dit bjudna, haha.

Senare tog vi bussen tillbaka till Grums. Vi lyssnade på Infected Mushroom - Converting Vegetarians, den passade så bra in. "This is the time of the revolution". Den är underbart bra!

Nu ska vi snart sjunga singstar när Ida har målat klart sina naglar. Hejdå.

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0